lunes, 26 de noviembre de 2012




Película: Profesor Lazhar. Título orixinal: Monsieur Lazhar. Dirección: Philippe Falardeau. País: Canadá. Ano: 2011. Duración: 94 min. Xénero: Comedia dramática. Interpretación: Mohamed Fellag (Bachir Lazhar), Sophie Nélisse (Alice), Émilien Néron(Simon), Danielle Proulx (Srta. Vaillancourt), Brigitte Poupart(Claire), Vincent Millard (Victor). GuionPhilippe Falardeau; baseado na obra de Evelyne de la Chenelière. Produción: Luc DéryKim McCraw. Música: Martin Léon. Fotografía: Ronald Plante. Montaxe: Stéphane Lafleur. Deseño de produción: Emmanuel Fréchette. Vestiario: Francesca Chamberland. Distribuidora: A Contracorrente Films. Estrea en Canadá: 28 Outubro 2011. Estrea en España: 18 Maio 2012. Cualificación por idades: Non recomendada para menores de 7 anos


O cine canadense xa ten dado boas mostras do achegamento ao tratamento da dor provocada pola perdida dos seres queridos, así  lembramos aquel supostamente doce porvir do cal foron privados os nenos de todo un pobo canadense na súa " O doce porvir" (Atom Egoyan, 1997) ou o achegamento a futura perdida do personase principal das "Invasións bárbaras"(Denys Arcand, 2003)  controvertido profesor de que mostra no seus últimos momentos de vida o humanismo e o hedonismo de que amou a vida  no seu máximo expoñente.
Polo tanto esta filmografía, xa ten mostras dun evidente calado e maestría no que o tratamento da morte se refire, se ben, neste Profesor Lazhar do que agora falamos o contexto escolar refire en dúas vías como achegamento dos pequenos á dor polo recente suicidio da súa titora e polo revulsivo por inminente e contraditoriamente anticuada nas súa postulados metodolóxicos e pedagóxicos do persoaxe de Lazhar, protagonista do filme.
Tal feito, de por si dramático, afianzase aínda máis por ter acontecido na aula, co cal entróncase a dor da perdida do referente, dun dos modelos que guiarán a estes nenos e nenas a vida adulta coa entrada de dita dor dentro do contexto da aula, onde o factor de protección do alumnos, coma factor para a súa boa aprendizaxe, queda roto polo drástico do acontecemento.
E nesta a irrupción do extrano Profesor Lahzar,  cuns métodos un tanto inusuais nestes tempos de innovación metodolóxica , sinala coma a idea da volta a establecer o vínculo de protección e de referente que estes estudantes en particular e do estudantado en xeral, precísan coma necesaria nuns tempos de inmediatez e de perdida de identidades e valores.