sábado, 8 de enero de 2011


A rede social
Director:
David Fincher
Intérpretes:
Jesse Eisenberg, Justin Timberlake, Rooney Mara,Rashida Jones, Andrew Garfield, Max Minghella, Brenda Song
País: USA Ano: 2010. Data de estrea: 15-10-2010
Xénero: Drama
Por
Jordi Costa
A maior parte de preparodias que, cando o tráiler desta película viu a luz, invadiron YouTube insistía nunha mesma idea: a creación de
Facebook non parecía material de espesor para a traxedia e a énfase dramática. Equivocábanse, pero o máis interesante é que non lograron intuír que David Fincher e o guionista Aaron Sorkin ían transcender co seu traballo toda idea recibida sobre esas adscricións xenéricas. 'A Rede Social' é, en definitiva, o máis parecido a unha postraxedia ou a un postdrama: Mark Zuckerberg, creador de Facebook e protagonista deste sensacional, complexo, arriscado estudo dun personaxe, é, en boa medida, un burato negro capaz de absorber toda paixón e toda emoción, un enigma, unha cifra, un perfecto síntoma duns tempos inmersos na virtualidade e o simulacro.

Un novo 'Cidadán Kane'?
Mark Zuckerberg, cuxo misterio encontra o seu perfecto vehículo na xestualidade esquiva e a musculatura derrubada e hostil de Jess Eisenberg, ben podería ser o Charles Foster Kane dunha era posuída polo baleirado do espírito profetizado polo rostro de Peter Sellers na película 'Benvido, Mr. Chance' (Hal Ashby, 1979). Sorkin parece ter detectado nel a un heterodoxa manifestación do utopista -o tipo que desafía o sistema de castas das fraternidades americanas creando o club que acepta a calquera como membro e que bate á eficacia corporativa coas armas da xenialidade excéntrica-, pero tamén a unha sorte de monstro torturado (cuxo móbil é o resentimento e a vinganza) e a un paradoxo tráxico: o forxador da maior ferramenta social (en realidade, un simulacro de relacións) condenado ao illamento e ao máis profundo illamento existencial.

En 'A Rede Social' hai un sacrificio -Eduardo Saverin (Andrew Garfield), o amigo convertido en lastre abandonado na ascensión ao éxito- e un demo tentador -Sean Parker (Justin Timberlake), que tamén será condenado a unha singular inmolación polos seus pecados no aséptico, inmaculado universo de Facebook-, pero todo iso funciona como latencia e eco de vellas construcións mitolóxicas no que, en realidade, se afirma como sobrecolledor retrato duns tempos (o noso presente) marcados pola asfixia do significado e a implacable entrada nunha sensibilidade case posthumana.

David Fincher parece asumir o papel de fiel transcritor dun guión impecable, e soamente se permite unha puntual floritura de estilo, pero consegue fundar un novo clasicismo a través dunha escritura que, de tan perfecta, resulta inquietante. Como o propio Mark Zuckerberg.

2 comentarios:

  1. Unha peli fantástica...vista nunha sala uf!!!!!!!!!????????

    ResponderEliminar
  2. Xa, unha sala o máis parecido a unha neveira, ainda que é mellor que continue aberta e que non sexa unha das numerosas salas que pechan no no Baixo Miño

    ResponderEliminar